13 oktober 2016

LEGO Yellow Submarine

LEGO Submarine
1. november vil LEGO lansere sitt eget "Yellow Submarine" byggesett, som inkluderer selve ubåten samt John, Paul, George og Ringo som mini legofigurer. En figur av "Nowhere Man" Jeremy Hillary Boob er også inkludert.
Esken

Settet utgjøres av mer enn 550 deler. Den ferdige ubåten måler 12,7cm x 22,8cm x 5cm og kommer med en display stand. En slik for minifigurene er også inkludert, med et "Yellow Submarine" skilt. Hver figur kommer med en gjenstand tilknyttet filmen: Johns teleskop, Pauls "Love" skilt, Ringos runde "halve hull", Georges ubåtmotor og Jeremys eple.

LEGO inviterer alle til å sende inn sine egne ideer om hva de skal lage LEGOsett av, og det var Kevin Szeto som sendte inn denne ideen til selskapet. Han sier at dette er hans motivasjon for forslaget:

"Som amatørmusiker og komponist har jeg alltid vært tiltrukket av musikken til The Beatles. Det å lage en Yellow Submarine modell var virkelig min måte å vise min lidenskap for The Beatles, såvel som å forsøke å gi en hyllest til fenomenet The Beatles. Yellow Submarine er lys, moro og fargerik, hvilket også gjorde at den var et godt tema å overføre til LEGO formen".

LEGO designer Justin Ramsden sine motivasjoner var også sentrert rundt hans kjærlighet til det ikoniske bandet, da han fikk muligheten til å forbedre Kevins forslagsmodell. "Jeg så filmen da jeg var yngre og ble virkelig inspirert av hvordan det formelig dampet av fantasi - hvilket kan sammenliknes med hvordan jeg ser på LEGO elementer. Jeg er også en massiv fan av The Beatles, og har vokst opp med deres musikk hele livet, så å se The Beatles i LEGO-utgave er en drøm som blir til virkelighet."

Minifigurer


Annonseringen av LEGOsettet kommer kun uker etter femtiårsjubileet for "Yellow Submarine"/"Eleanor Rigby"-singlen, men selve designet er basert på tegnefilmen fra 1968. Prisen for settet er oppgitt til USD 59.99 / EUR 59,99 / GBP 49.99. Følg med i Legobutikken!

1 kommentar: