30 mars 2016

McCartney poster mystisk video


Den ovenstående videoen ble postet av Paul McCartney på Facebook og Twitter i går, og har fått fans verden over til å undre seg. Den består av fem sekunder lyd, og høres ut som biter av McCartneysanger spilt veldig fort.

Andrew Lubman postet denne forklaringen på Facebook: "Det er circa 62 snutter av sanger, hver snutt varer circa 80 millisekunder (8 hundredeler av ett sekund - eller litt mindre enn ett tiendedels sekund). Jeg tror alle er solosanger. Jeg gjenkjente ingen fra Beatleskatalogen. Jeg kan definitivt høre stemmen til Paul på mange av klippene, og kanskje litt av Lindas på ett. Jeg er ganske sikker på at jeg hørte "Let 'Em In", "Nineteen Hundred and Eighty-Five", "Band on the Run", muligens "Pipes of Peace", og "We All Stand Together" (Jeg lastet ned lyden til min datamaskin og lyttet til 80 millisekunder av gangen - ellers går det alt for fort til å kunne identifisere noe når man spiller hele 5-sekundersklippet.)"

Det kan godt tenkes at dette er et tidlig tegn til at det er på trappene en ny samling av Paul McCartneys sanger. Tidligere har vi hatt "Wings Greatest", "All The Best!" og "Wingspan", men en ny samling vil inneholde de remastrede (og noen ganger remiksede) versjonene av sangene, hentet fra tidligere og kommende utgivelser i McCartneys "Archives" prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar