31 juli 2013

En halv sjokolade startet Beatles

Paul McCartney avslører til Bono den virkelige historien bak Lennon - McCartneys partnerskap.

"Her er en historie. Matt Damon fortalte den. Men den handler ikke om Matt Damon. Den handler om Bono. Men egentlig ikke om Bono heller; den er om Paul McCartney. Men Damon hørte den fra Bono. En dag fløy Bono til Liverpool. Avtalen var at Paul skulle hente ham på flyplassen, og Bono fikk sjokk da Paul plukket ham opp på flyplassen alene, bak rattet på sin egen bil. "Har du lyst på litt sightseeing?" spurte Paul. Klart det, svarte Bono, fordi du skjønner, Bono er en fan av Paul, på samme måte som Damon er en fan av Bono. "Bono er besatt av Beatles," sa Damon, som ble intervjuet av Esquire på et lite hotell i Tyskland.

"Han er, la oss kalle det en student av Beatles. Han har lest hver en bok om Beatles. Han har sett hver filmsnutt. Det finnes ingen ting han ikke kan og vet. Så når Paul stopper og sier 'Det var her det skjedde,' spør Bono, 'Det er hvor hva skjedde?' fordi han tror han vet alt. Og Paul sier, 'Det var her Beatles startet. Dette er stedet hvor John ga meg halve sjokoladen sin.' Og nå lurer Bono på, 'Hvilken sjokolade? Jeg har aldri hørt om noen sjokolade.' Og Paul sier, 'John hadde en sjokoladeplate, og han delte den med meg. Og han ga meg ikke bare litt av den. Han ga meg ikke bare en firkant. Han ga meg ikke en kvart plate. Han ga meg halve sjokoladeplaten. Og det er derfor Beatles startet akkurat der.' Er det ikke fantastisk? Det er den viktigste historien om Beatles, og den står ikke i noen av bøkene! Og Paul forteller den til Bono. Fordi han vet hvoe mye Bono elsker Beatles."

Dette er et utdrag fra et intervju med skuespilleren Matt Damon i bladet Esquire. Jeg lurer på om denne historien vil dukke opp i Mark Lewisohn-boka?
OPPDATERING: Mark Lewisohn bekrefter at dette alternative møtet er omtalt i boka, men at han ikke visste om sjokoladen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar